Dramat epoki elżbietańskiej napisany przez Wiliama Szekspira fascynuje i urzeka swoją problematyką kolejnych reżyserów, zarówno teatralnych, jak i filmowych. Reżyserem, producentem i scenarzystą w jednej osobie jest Baz Luhrmann. Australijski twórca postanowił przedstawić romans szekspirowskich kochanków w czasach nam współczesnych. Dzięki takiemu zabiegowi (nowoczesna sceneria, dynamiczna muzyka, błyskawiczne tempo akcji) film bardzo szybko stał się przebojem w USA.
Miejscem akcji jest fikcyjne miasto położone na przedmieściach jednej z metropolii Stanów Zjednoczonych - Verona Beach. Głównymi bohaterami pozostają - zgodnie z oryginałem dramatu - Romeo i Julia. Wywodzą się oni z gangsterskich rodzin, a przyczyną ich wzajemnej nienawiści są porachunki. Aktorzy mówią językiem Szekspira, ale to wcale nie przeszkadza odbiorcy, ponieważ tekst jest zrozumiały.
Miejscem akcji jest fikcyjne miasto położone na przedmieściach jednej z metropolii Stanów Zjednoczonych - Verona Beach. Głównymi bohaterami pozostają - zgodnie z oryginałem dramatu - Romeo i Julia. Wywodzą się oni z gangsterskich rodzin, a przyczyną ich wzajemnej nienawiści są porachunki. Aktorzy mówią językiem Szekspira, ale to wcale nie przeszkadza odbiorcy, ponieważ tekst jest zrozumiały.
W rolę Romea wcielił się Leonardo DiCaprio. Pamiętamy go z takich filmów jak "Titanic" czy "Szybcy i martwi". Odtwórczynią roli Julii jest Claire Danies. Jestem pod wrażeniem pięknej, młodej i utalentowanej Claire. Jej gra aktorska potrafi wywołać u widza napięcie oraz poczucie dramaturgii. Leonardo zagrał bardzo energicznie, z pasją. Jego kunszt aktorski był naprawdę dobry. Warto wspomnieć o postaciach drugoplanowych. W pozostałych rolach wystąpili: John Legnizamo - Tybalt, Pete Postletwaite - Ojciec Laurence, Harold Perrineau - Mercutio, Dash Mihok - Benvolio, Miriam Margolyes- piastunka. Dla tych aktorów film był bramką do międzynarodowej kariery.
Akcja filmu jest ciekawa i pasjonująca. Widz jest zainteresowany i pobudzony żywą muzyką. Niezwykła scenografia, za którą film dostał nominację do Oscara, ma w sobie elementy wielu amerykańskich miast. Zaskakujące są również kostiumy - od pięknych balowych sukien przez czarne garnitury, aż do kolorowych hawajskich koszul. Montaż filmu jest nietypowy, momentami sprawia wrażenie teledysku.
Wszystkie elementy, zaczynając od reżyserii, a kończąc na montażu sprawiają, że powstały obraz jest intrygujący, błyskotliwy i pozostający w pamięci.
Mnie osobiście film zachwycił, dlatego polecam go wszystkim, którzy chcieliby odnieść satysfakcję z jego obejrzenia. Reżyser udowadnia, że krzyżując stylistykę filmów gangsterskich i meksykańskich melodramatów może powstać dzieło, które przemówi nie tylko do młodego pokolenia. Mimo nowatorskiego spojrzenia "Romeo i Julia" nie traci nic ze swego XVI - wiecznego przesłania.
film ogląda się dość przyjemnie w porównaniu do tego jak opornie czytało się książkę (przynajmniej w moim przypadku) :)
OdpowiedzUsuńfajne
OdpowiedzUsuńDobreee...
OdpowiedzUsuńDobrze, że dobre.
OdpowiedzUsuńRecenzja kiepska - błąd rzeczowy: Leonardo di Caprio nigdy nie grał w "Szybkich i martwych". Poza tym, w sieci można znaleźć wiele tekstów podobnych do tego. Przypadek? Nie sądzę.
OdpowiedzUsuńKiepski to jest ten argument, bo tak się składa, że DiCaprio zagrał w "Szybkich i martwych".
OdpowiedzUsuńbardzo , bardzo fajne ! :** dziękuję/
OdpowiedzUsuńMyślicie, że jak wszyscy zerżniecie z neta to samo, to nauczyciele się nie kapną??? Grubo się mylicie durne ciołki ;D ;pp
OdpowiedzUsuńJa ten film bardzo lubię, mogę go oglądać milion razy. Niby smutny, ale mi świetnie poprawia nastrój.
OdpowiedzUsuńBla bla bla .. recenzja dobra ale mogła by być trochę dłuższa ;p
OdpowiedzUsuńfajne
OdpowiedzUsuń20 year old Quality Control Specialist Annadiane Aldred, hailing from Leduc enjoys watching movies like Sukiyaki Western Django and Stand-up comedy. Took a trip to Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels) and drives a Bugatti Type 18 5-litre Sports Two-seater. naucz sie tego teraz
OdpowiedzUsuńnajlepsi adwokaci w rzeszowie
OdpowiedzUsuń